لاتَقولُوا بِألسِنَتِكُم ما يَنقُصُ عَن قَدرِ كُم ……. چيزى را بر زبان نياوريد كه از ارزش شما بكاهد امام حسین (ع)
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶
تلفن ها
پیوند ها
حوزه ریاست و روابط عمومی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس دانشگاه احمد رضی 2085 33690591 33690595
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی بابک توکلی 2095 33690571 33690582
مسئول دفتر رئیس دانشگاه علی مرادی 2085 33690591 33690595
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سعید رهسپار 2115 33690572 33690582
کارشناس روابط عمومی محمد یحیایی 2095 33690571 33690582
کارشناس حوزه ریاست صغری اخگری 2094 - -
معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع حسن قلی زاده 6283 33690605 33690606
مدیر امور اداری فردین کمایی 6303 33690610 -
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری محمد دوستار 6301 33690551 33690605
مدیر امور مالی سعید مسعودی 6284 33690601 -
رئیس اداره کارگزینی و رفاه فیروز همرنگ پور 6315 33690598 -
رفاه کارکنان محمدابراهیم رجب پور 6304 33690608 -
اداره دریافت و پرداخت صادق عمویی 6296 - -
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی فرهاد شیرینی 2060 33690983 33690826
مدیر تحصیلات تکمیلی سعید کتابچی 2081 33690548 33690589
مدیر امور آموزشی محمدرضا آقامعالی 2117 33690525 33690525
اداره فارغ التحصیلان علیزاده 2116 - -
معاونت دانشجویی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون دانشجویی علی باستی 2030 33690033 33690180
مدیر دانشجویی علیرضا فرحبخش 2030 33690033 33690034
معاونت پژوهش و فناوری

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون پژوهش و فناوری سید ضیاءالدین میرحسینی 6002 33690338 33690447
مدیر پژوهش و فناوری مجید آروند 6002 33690338 -
مرکز رشد واحدهای فناور سید حسین پیمان - 33341951 -
مسئول دفتر و مدیر امور عمومی معاونت نصرت امیدی 6002 33690338 -
مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه محمود مرادی 6033 33690242 -
رئیس اداره چاپ و انتشارات افشین عموزاده 6043 33690245 -
مسئول دفتر مقیم صنایع دفاع در دانشگاه سید محسن حسینی گلکو 6017 33690387 -
امور مالی معاونت فاطمه حیدری 6020 33690253 -
متصدی دبیرخانه محمد بخشوده 6004 - -
عامل مالی معاونت پژوهش و فناوری مجتبی مصداقی 6020 33690253 -
کارشناس طرح های پژوهشی فرشته نصیرزاده 6009 33690370 -
حوزه پژوهش صدیقه مرادی 6009 33690370 -
کارشناس انتشارات زهرا فره وشی 6014 33690245 -
کارشناس ارتباط با جامعه یدالله قاسمی 6022 33690242 -
کارشناس مرکز رشد زهرا ملکشاهی - 33341960 -
کارشناس کارآفرینی و ارتباط با جامعه زهرا اصغری 6017 33690387 -
انباردار غلامرضا شاد 6021 - -
کارپرداز هادی محمدزاده 6037 33690253 -
متصدی دفتر و راننده عیسی شاکری نیا 6108 33690338 -
معاونت فرهنگی و اجتماعی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون فرهنگی و اجتماعی فاطمه کریمی 2150 33690521 33690484
مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی علی یعقوبی 2026 33690521 33690484
کارشناس امور فرهنگی الهام افلاکیان دوست 2127 - -
کارشناس انجمن علمی صغری زارع 2146 - -
کارشناس امور قرآنی محمدرضا محبوب 5138 - -
کارشناس کانون های فرهنگی و هنری یزدان خوشحال 2182 - -
کارشناس تشکلهای اسلامی علی اکبر حسین خواه 2143 - -
کارشناس نشریات رضا جوادی 2144 - -
کارشناس امور فرهنگی مریم قنادی 2149 - -
دانشکده علوم کشاورزی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
ریاست دانشکده احد صحراگرد 5050 33690282 33690281
معاون آموزشی 5027 33690090 -
معاون پژوهشی 5037 33690323 -
مدیر آموزش مهیار رفعتی فرد 5065 33691007 -
مدیر امور عمومی فرزاد شیرزاد 5030 33690459 -
ماشین آلات 5006 33690453 -
مرکز کامپیوتر 5019 33690463 -
حسابداری - 33691008 -
دانشکده علوم پایه

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
دفتر رئیس دانشکده - 33367343 33367066
معاونت اداری مالی - 33333648 -
کتابخانه - 33320967 -
نگهبانی - 33367023 -
تلفنخانه - 33343630 -
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس دانشکده حمید محبی - 33690685 33690675
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی - 33690260 33690815
معاونت پژوهش و فناوری - 33690260 33690815
معاونت اداری و مالی - 33690166 -
دفتر پژوهشی، نشریات و کتابخانه - 33690357 -
مدیر گروه آموزش - 33690257 -
اداره تربیت بدنی و مدیر امور عمومی - 33690259 -
سایت کامپیوتر - 33690258 -
نقلیه - 33690261 -
خوابگاه - 33690162 -
سلف سرویس - 33690102 -
پردیس دانشگاه گیلان

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس پردیس دانشگاهی ارسلان دمیرچی - 33321999 33327022
ــــــــــــــ یا ــــــــــــــ
داخلیمستقیمفکس

X
تفکیک آیین‌نامه ارتقاء از آیین‌نامه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی | سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۰۸:۰۶:۵۳

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه به طور متوسط سالیانه ۲۵۰۰ عضو هیات علمی جذب می‌شود، گفت: باتصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب اعضای هیات علمی بر اساس آیین‌نامه ارتقاء نخواهد بود.

دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در پاسخ به این سوال که نیاز سالیانه کشور برای جذب اعضای هیان علمی به چه میزان است، با تاکید بر اینکه نیاز کشور در این حوزه بسیار زیاد است، گفت: بر اساس آمارهای جهانی متوسط نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۳ است و این میزان در کشور در خوش بینانه‌ترین وضعیت یک به ۲۳ است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این میزان را به آمارهای جهانی نزدیک کنیم،اظهار کرد: رسیدن به استانداردهای جهانی گامی نیست که در مدت یک سال بتوان برداشت و نیاز است که این هدف به صورت تدریجی محقق شود.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در عین حال اضافه کرد: سالانه به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور افزوده می‌شود.

تفکیک «آیین نامه ارتقاء» از «آیین نامه تبدیل وضعیت»

دکتر رضوان‌طلب با بیان اینکه مبنای بسیاری از اقدامات ما برای تبدیل وضعیت اساتید آیین نامه ارتقاء است، افزود: آیین نامه ارتقاء جدیدی که در سال ۹۵ مصوب شد کار را برای اساتید جهت دسترسی به مرتبه بالاتر علمی مشکل‌ کرده بود؛ چراکه تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه‌ها به آیین نامه ارتقاء گره زده شده بود و این امر موجب دشواری در ارتقاء اساتید شده بود.

وی اضافه کرد: این امر اضطراب و ناامنی را در میان اساتید ایجاد کرده بود؛ چرا که فرد در مرتبه رسمی آزمایشی بوده و به دلیل آنکه نتوانسته بود امتیازات لازم را کسب کند بعد از مرحله پیمانی از ادامه همکاری با وی صرف‌نظر می‌کردند که این مساله زندگی وی را دستخوش چالش و بحران می‌کرد..

دکتر رضوان طلب با تاکید بر اینکه در این زمینه درخواست‌های زیادی برای رسیدگی به این موضوع ارجاع شد، ادامه داد: زمانی که ما با این بحران‌های روحی مواجه شدیم به دنبال راه علاجی برای آن شدیم که در این راستا با همکاری اعضای هیات امنا و هیات‌های ممیزه، معاونت آموزشی و رییس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهادی را رفع این چالش برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات این پیشنهاد خاطر نشان کرد: بر این اساس پیشنهاد شد که ارتباط میان “آیین نامه ارتقاء” با “آیین نامه تبدیل وضعیت” قطع شود و از این طریق امتیازات مربوط به رتبه علمی در تبدیل وضعیت اساتید تاثیرگذار نباشد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد از دو هفته قبل به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، یادآور شد: این اقدام رضایتمندی زیادی را در میان اساتید ایجاد کرد؛ چراکه در گذشته قبل از اینکه اساتید بتوانند رتبه دانشیاری را در هیات ممیزه کسب کنند، نمی‌توانستند رسمی قطعی شوند ولی در حال حاضر به طور متوسط اساتید می‌توانند با حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کف امتیازات دانشیاری،‌رسمی قطعی شوند و نیازی ندارند که هیات ممیزه آنها را دانشیار کند.

دکتر رضوان طلب اضافه کرد: ما در هیات‌های جذب، کارگروه بررسی توانمندی علمی اساتید را داریم و برحسب ضوابطی که دارند و با سهولت بیشتری امتیازات افراد و عملکرد پژوهشی آنها را محاسبه می‌کنند و در صورتی که فرد موفق به کسب امتیازات لازم (حداکثر ۱۱۰امتیاز برای دانشیاری) شود، با تبدیل وضعیت وی به عنوان رسمی قطعی شدن موافقت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این روش کار ارتقاء اساتید با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد، افزود: این آیین نامه به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

فراخوان جدید برای جذب اعضای هیات علمی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به اعلام هجدهمین فراخوان جذب هیات‌ علمی گفت: معمولا به صورت متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ هزار متقاضی داریم و تاکنون نیز حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی در این فراخوان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پیش فرضی برای تعداد جذب متقاضیان نداریم، توضیح داد: بر اساس آماری که در هر دوره به دست آمده است تقریبا حدود ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان انتخاب خواهند شد.

دکتر رضوان طلب پایه اصلی گزینه متقاضیان را «اختبار علمی» عنوان کرد که در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و گفت: زمانی که تراز فرد از سایر اعضای گروه بالاتر باشد با عضویت وی موافقت خواهد شد.

فرآیند گزینش متقاضیان هیات علمی

وی با اشاره به پروسه گزینش متقاضیان توضیح داد: با ورود اطلاعات به سامانه جذب، در دبیرخانه جذب غربالگری اولیه انجام خواهد شد؛ چراکه برخی از افراد بدون دارا بودن شرایط اولیه اقدام به ثبت نام کردند از این رو رزومه‌های ارسالی با شرایط اعلام شده مطابقت می‌شود و در صورتی که فرد شرایط لازم را نداشته باشد پرونده‌ها به دانشگاه‌ها و کارگروه‌های مختلف ارسال نخواهد شد بلکه غربالگری اولیه در این دبیرخانه صورت می‌گیرد.

دکتر رضوان طلب با تاکید بر اینکه پرونده‌های پذیرش شده برای ارزیابی به دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف ارسال خواهد شد، ادامه داد: کارگروه‌های توانمندی علمی در رشته‌های مختلف در سایت این مرکز معرفی شده است و امتیازات مورد نظر در سامانه ثبت می‌شود و سامانه بعد از معدل گیری، فردی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد معرفی خواهد شد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، اضافه کرد: نتایج کسب شده به هیات اجرایی جذب که در دانشگاه‌ها مستقر است، ارسال می‌شود و در این هیات  تشخیص می‌دهند که از فرد برای مصاحبه دعوت به عمل آورند و در برخی موارد نیز بر اساس بررسی‌هایی که در گروه صورت گرفته و پرونده و مدارکی که در اختیار دارند نسبت به جذب افراد تصمیم گیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب‌های ما به گونه‌ای نیست که سلیقه بر سلیقه اضافه شود، گفت: روش‌هایی که برای جذب انتخاب شده است اعمال سلیقه‌ها کنترل خواهد شد به این منظور سعی شده است که در تمام مراحل وحدت رویه و هماهنگی ایجاد شود تا کسی به دلیل اعمال سلیقه حذف و یا تایید نشود.

دکتر رضوان طلب با بیان اینکه بعد از بررسی، پرونده‌ها به وزارت علوم ارسال می‌شود، ادامه داد: در مرکز جذب وزارت علوم  هرگز به اقدام به بررسی صلاحیت نمی‌شود بلکه تنها به بررسی صحت عملکرد دانشگاه‌ها پرداخته خواهد شد تا مشخص شود دانشگاه‌ها بر اساس ضوابط اعلام شده عمل کرده است یا خیر.

وی اضافه کرد: در این زمینه یکی از اقدامات دانشگاه برای جذب بررسی مقالات، وزن تولیدات علمی و ‌ارتباط آن با حوزه تخصصی متقاضی را بررسی و به آنها امتیاز می‌دهد و زمانی که در مرکز جذب مقالات متقاضیان خواسته می‌شود ما با اصل مقالات کاری نداریم ولی لیست مجلات را نیاز داریم تا مشخص شود که مقالات در نشریاتی منتشر شده است که در ژورنال‌های مورد تایید معاون پژوهشی وزارت علوم قرار دارد.

وی بررسی امتیازات مقالاتن بین ۳ تا ۵ امتیاز را از دیگر اقدامات مرکز جذب در بررسی پرونده‌ها نام برد و افزود: پایش وزن علمی در اختیار این مرکز قرار ندارد.


دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

*

سامانه های الکترونیک
تماس با ما
013-33690485-8
رشت، بزرگراه خلیج فارس (کیلومتر 5 جاده قزوین)
کد پستی 4199613776
مجتمع دانشگاه گیلان