لاتَقولُوا بِألسِنَتِكُم ما يَنقُصُ عَن قَدرِ كُم ……. چيزى را بر زبان نياوريد كه از ارزش شما بكاهد امام حسین (ع)
  • پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷
تلفن ها
پیوند ها
حوزه ریاست و روابط عمومی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس دانشگاه احمد رضی 2085 33690591 33690595
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی بابک توکلی 2095 33690571 33690582
مسئول دفتر رئیس دانشگاه علی مرادی 2085 33690591 33690595
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سعید رهسپار 2115 33690572 33690582
کارشناس روابط عمومی محمد یحیایی 2095 33690571 33690582
کارشناس حوزه ریاست صغری اخگری 2094 - -
معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع حسن قلی زاده 6283 33690605 33690606
مدیر امور اداری فردین کمایی 6303 33690610 -
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری محمد دوستار 6301 33690551 33690605
مدیر امور مالی سعید مسعودی 6284 33690601 -
رئیس اداره کارگزینی و رفاه فیروز همرنگ پور 6315 33690598 -
رفاه کارکنان محمدابراهیم رجب پور 6304 33690608 -
اداره دریافت و پرداخت صادق عمویی 6296 - -
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی فرهاد شیرینی 2060 33690983 33690826
مدیر تحصیلات تکمیلی سعید کتابچی 2081 33690548 33690589
مدیر امور آموزشی محمدرضا آقامعالی 2117 33690525 33690525
اداره فارغ التحصیلان علیزاده 2116 - -
معاونت دانشجویی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون دانشجویی علی باستی 2030 33690033 33690180
مدیر دانشجویی علیرضا فرحبخش 2030 33690033 33690034
معاونت پژوهش و فناوری

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون پژوهش و فناوری سید ضیاءالدین میرحسینی 6002 33690338 33690447
مدیر پژوهش و فناوری مجید آروند 6002 33690338 -
مرکز رشد واحدهای فناور سید حسین پیمان - 33341951 -
مسئول دفتر و مدیر امور عمومی معاونت نصرت امیدی 6002 33690338 -
مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه محمود مرادی 6033 33690242 -
رئیس اداره چاپ و انتشارات افشین عموزاده 6043 33690245 -
مسئول دفتر مقیم صنایع دفاع در دانشگاه سید محسن حسینی گلکو 6017 33690387 -
امور مالی معاونت فاطمه حیدری 6020 33690253 -
متصدی دبیرخانه محمد بخشوده 6004 - -
عامل مالی معاونت پژوهش و فناوری مجتبی مصداقی 6020 33690253 -
کارشناس طرح های پژوهشی فرشته نصیرزاده 6009 33690370 -
حوزه پژوهش صدیقه مرادی 6009 33690370 -
کارشناس انتشارات زهرا فره وشی 6014 33690245 -
کارشناس ارتباط با جامعه یدالله قاسمی 6022 33690242 -
کارشناس مرکز رشد زهرا ملکشاهی - 33341960 -
کارشناس کارآفرینی و ارتباط با جامعه زهرا اصغری 6017 33690387 -
انباردار غلامرضا شاد 6021 - -
کارپرداز هادی محمدزاده 6037 33690253 -
متصدی دفتر و راننده عیسی شاکری نیا 6108 33690338 -
معاونت فرهنگی و اجتماعی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
معاون فرهنگی و اجتماعی فاطمه کریمی 2150 33690521 33690484
مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی علی یعقوبی 2026 33690521 33690484
کارشناس امور فرهنگی الهام افلاکیان دوست 2127 - -
کارشناس انجمن علمی صغری زارع 2146 - -
کارشناس امور قرآنی محمدرضا محبوب 5138 - -
کارشناس کانون های فرهنگی و هنری یزدان خوشحال 2182 - -
کارشناس تشکلهای اسلامی علی اکبر حسین خواه 2143 - -
کارشناس نشریات رضا جوادی 2144 - -
کارشناس امور فرهنگی مریم قنادی 2149 - -
دانشکده علوم کشاورزی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
ریاست دانشکده احد صحراگرد 5050 33690282 33690281
معاون آموزشی 5027 33690090 -
معاون پژوهشی 5037 33690323 -
مدیر آموزش مهیار رفعتی فرد 5065 33691007 -
مدیر امور عمومی فرزاد شیرزاد 5030 33690459 -
ماشین آلات 5006 33690453 -
مرکز کامپیوتر 5019 33690463 -
حسابداری - 33691008 -
دانشکده علوم پایه

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
دفتر رئیس دانشکده - 33367343 33367066
معاونت اداری مالی - 33333648 -
کتابخانه - 33320967 -
نگهبانی - 33367023 -
تلفنخانه - 33343630 -
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس دانشکده حمید محبی - 33690685 33690675
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی - 33690260 33690815
معاونت پژوهش و فناوری - 33690260 33690815
معاونت اداری و مالی - 33690166 -
دفتر پژوهشی، نشریات و کتابخانه - 33690357 -
مدیر گروه آموزش - 33690257 -
اداره تربیت بدنی و مدیر امور عمومی - 33690259 -
سایت کامپیوتر - 33690258 -
نقلیه - 33690261 -
خوابگاه - 33690162 -
سلف سرویس - 33690102 -
پردیس دانشگاه گیلان

واحد شخص داخلی مستقیم فکس
رئیس پردیس دانشگاهی ارسلان دمیرچی - 33321999 33327022
ــــــــــــــ یا ــــــــــــــ
داخلیمستقیمفکس

X
ایام امتحانات و راه های کنترل اضطراب | سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸:۲۴
ایام امتحانات و راه های کنترل اضطراب

اگر در مورد گذراندن امتحانات نگران هستید، وقت آن است که تفکرتان را در مورد امتحان مورد تجدید نظر قرار دهید. سعی کنید نمره فعلی تان را محاسبه کنید و مشخص سازید برای رسیدن به هدف خود در این واحد درسیبه چه نمره ای نیاز دارید.

کارکردن روی اضطراب

  • اضطراب امتحان، عمدتاً از ترس عملکرد ضعیف ناشی می شود، اگر شما بتوانید قبل از امتحان به قدر کافی خودتان را بیازمائید و با اطمینان نسبت به اطلاعات و دانش آموخته شده، سر جلسه حاضر شوید،اظطراب شما احتمالاً کاهش خواهد یافت.
  • در موقعیت امتحانی، اضطراب تا حدی طبیعی است. در حقیقت برخی معتقدند، کمی اضطراب،تسهیل کننده تمرکز و هوشیاری است، اما زمانی که اضطراب مانع از  توانایی عملکرد مؤثرتان می شود،وقت آن است که در پی کمک بیشتر برآیید. اگر اضطرابتان شدید بوده و با سردرد، حالت تهوع، احساس ناامیدی، لرزش یا بهت زدگی همراه است، مراجعه به مرکز مشاوره دانشگاه برای کاهش استرس و اضطراب اهمیت زیادی پیدا می کند.راهکارهای آرام سازی و تمرینات خاصی وجود دارند که برای تأثیر گذاری به زمان احتیاج دارند واحتمالاً پرداختن به آنها چند ماه قبل از امتحانات مؤثرترین روش خواهد بود.
  • علائم استرس و اضطراب می تواند با تغییرات عمده در عادات خواب و تغذیه تشدید شوند، اما با فعالیت جسمانی مانند پیاده روی یا شنا به خوبی رفع می گردند.
  • تقسیم بندی ساعات مطالعه به واحدهای زمانی کوچکتر،(یک ساعت یا نیم ساعت) و اختصاص زمان استراحت در بین ساعات مطالعه می تواند، در حفظ کارکرد مؤثر به شما کمک کند. استراحت چند دقیقه ای برای شما فرصتی فراهم می آورد تا تمرکز بهتری بر روی آنچه آموخته اید داشته باشید و به طور منظم پیشرفت کنید.
  • اگر شما فرصت اندکی دارید می توانید زمانتان را به بخش هایی اختصاص دهید که به کار بیشتری نیاز دارند و برای سایر بخشهایی که قبلاً مطالعه کرده و به خوبی به خاطر می آورید، زمان کمتری صرف کنید. این روش می تواند به سرعت مطالعه شما بیافزاید و اضطراب شما را بکاهد.
  • از دانشجوی مضطرب دور شوید. زمانی که با فرد بسیار مضطرب ارتباط دارید اضطراب شما افزایش می یابد. محل ظهور این نوع افراد پر استرس، مسیر ورود به جلسه امتحان است. درست قبل از اینکه امتحان شروع شود سعی می کنند آخرین جزء اطلاعات را یاد بگیرند. اگر این مسئله در مورد شما صدق می کند، باید بدانید که این امر ممکن است در حساسترین لحظه ممکن،اضطرابتان را افزایش دهد. از نگرانی ها و استرس سایر دانشجویان بر حذر باشید. اگر شما چند دقیقه قبل از امتحان باید مطالب را مرور کنید، بیروناز فضای امتحان این کار را انجام دهید.
  • سعی کنید خودگویی های منفی را حذف کنید. عباراتی مانند (( مطمئنم که در این امتحان شکست می خورم چرا که خیلی احمقم )) و …،ممکن است توانایی ما را برای عملکرد متناسب در امتحان را محدود سازد. جایگزینی عبارات منفی با عبارات مثبت ساده مانند ((من سخت مطالعه کرده و در طول ترم به اندازه کافی تلاش کرده ام، بنابراین باید به خوبی این امتحان را پشت سر بگذارم )) ، به کاهش اضطراب و اعتماد به نفستان کمک می کند.
  • سعی کنید بر تکالیف موجود تمرکز کنید، بدین معنی که بر فعالیت های مطالعه و پاسخگویی به سئوالات امتحان متمرکز شوید و بر پیامد های منفی احتمالی تمرکز نکنید.

کاهش اضطراب در جلسه امتحان

برخی دانشجویان فقط در طی امتحان مضطرب می شوند. روشهای کاهش اضطراب ضمن آزمون به قرار زیر است:

  • کل آزمون را به دقت بخوانید تا سئوالاتی را که برای شما نسبتاً آسان است در اولویت قرار دهید. نتیجه کار، این خواهد بود که اعتماد به نفستان بالا رفته و خیالتان راحت می شود که هیچکدام از سوالات آسان را از دست نداده اید.
  • تناسب بین نمره ی سوالات و وقتتان را در نظر بگیرید. بری مثال برای یک سوال نیم نمره ای وقت کمتری در نظر بگیرید و برای سولات مهمتر وقت بیشتری اختصاص دهید. زمانبندی در طی جلسه امتحان به شما این فرصت را می دهد تا به همه ی سئوالات پاسخ مناسب دهید.
  • برای برخی دانشجویان استراحت های خیلی کوتاه در طی امتحان مفید می باشد. در این حالت می توانید چشمهایتان راببندید، دستهایتان را شل کنید و نفس عمیق بکشید. در صورتی که یکی از تمرینات آرام سازی را یاد گرفته باشید، حتی استراحت ۳۰ ثانیه ای به کاهش علائم استرس کمک می کند.
  • ضمن پاسخگویی به سئوالات در طی امتحان همواره به روند پاسخگویی به سئوالات متمرکز شوید و به چیز دیگری فکر نکنید.

سامانه های الکترونیک
تماس با ما
013-33690274-8
رشت، بزرگراه خلیج فارس (کیلومتر 5 جاده قزوین)
کد پستی 4199613776
مجتمع دانشگاه گیلان